Kursy

Nasze kursy przez Internet

Wykładowca: mgr Małgorzata Jabłońska-Trautman

Informacje ogólne:

Konflikty w szkole są powszechnym zjawiskiem XXI wieku. Dotyczą nie tylko sytuacji między uczniami, ale coraz częściej zachodzą między:

-uczniem a wychowawcą,
-uczniem a nauczycielem,
-uczniem a dyrektorem,

Aby móc skutecznie bronić się i zapobiegać powstawaniu konfliktom, niezbędne jest posiadanie wiedzy dotyczącej ich specyfiki oraz powstawania. Celem kursu jest także poznanie oraz zrozumienie reakcji człowieka i jego postępowania w sytuacji konfliktu, aby skuteczniej wybrać metodę jego rozwiązania.

Zagadnienia programowe:

Kurs kierowany jest do osób bezpośrednio współpracujących w pracy zawodowej z drugim człowiekiem. Obcujących, na co dzień z osobami o różnych poglądach, celach, przeświadczeniach. Znajdujących się często w sytuacjach wyboru, podejmowania decyzji, potrzeby współpracy.

Jego celem jest zapoznanie uczestników z mechanizmami powstawania konfliktów, rodzajami interakcji, przyczynami oraz przykładami sytuacji, w jakich mogą powstawać. Dokładne omówienie rodzajów konfliktów- kogo i czego dotyczą.

Poznanie oraz zrozumienie psychologicznej typologii reakcji obronnych człowieka w sytuacji stresowej, konfliktowej. A także omówienie zachowań prezentowanych przez jednostkę w sytuacji powstania konfliktu.

Prezentowane przykłady oraz kroki rozwiązywania konfliktów umożliwiają nabycie wiedzy, aby skutecznie im przeciwdziałać.

Podręcznik zawiera treści programowe oraz zadania do wykonania przez słuchacza.

Adresaci: nauczyciele, pedagodzy/ psycholodzy szkolni, studenci oraz wszystkie osoby zainteresowane tematyką konfliktów społecznych

Metoda kształcenia:

Nauczanie odbywa się za pośrednictwem sieci Internet. Szkolenie realizowane jest indywidualnie w modelu asynchronicznym. Oznacza to, że naukę można rozpocząć w dowolnym momencie i pracować w dogodnym dla siebie czasie. Istotą tej formy kształcenia jest sposób komunikacji z/między uczestnikami. Nad szkoleniem czuwa nauczyciel, który motywuje uczestnika szkolenia poprzez ocenianie jego prac czy też odpowiada na pytania. Uczestnik szkolenia podobnie jak w tradycyjnych formach kształcenia może (chociaż nie musi) aktywnie wykorzystać kontakt z nauczycielem zadając mu pytania, prosząc o wyjaśnienia, itp.

Szkolenie kończy się uzyskaniem dwóch zaświadczeń:

  • Doskonalenia zawodowego nauczycieli
  • Nabycia umiejętności wykorzystania technologii informacyjnej
    w pracy nauczyciela

 

Forma zaliczenia: wykonanie zadań praktycznych

Liczba godzin szkolenia odpowiada: 10 godzinom realizowanym w sposób tradycyjny

Najkrótszy możliwy termin ukończenia kursu: 2 dni łącznie z wykonaniem zadań zaliczeniowych

Maksymalny termin ukończenia szkolenia: 30 dni

 

Wykładowca: mgr Małgorzata Jabłońska- Trautman

Psycholog, psychoterapueta. Ukończyła podyplomowy 4 letni kurs psychoterapii w Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Jest członkiem Sekcji Naukowej Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.

WZÓR ZAŚWIADCZENIA - pokaż

CENA: 120 zł

ZAPISZ SIĘ

Kontakt

  • Zamojska 47
    20-102 Lublin
  • 81 441 33 11
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.