Wykładowca: mgr Małgorzata Jabłońska-Trautman
Informacje ogólne:
Poprawna komunikacja opiekuna z rodzicem dziecka jest złożona, zależna od wielu aspektów formalnych, strukturalnych, psychologicznych. Na poprawna komunikację oraz porozumienie między wychowawcami a rodzicami wpływa sam rodzaj przekazu informacji, postawa nadawcy, spostrzeganie odbiorcy, waga przedmiotu komunikacji, jak również zmienne środowiskowe. Kurs pogłębia wiedzę z zakresu przekazywania ważnych dla rodzica informacji o dziecku oraz zmiennych warunkujących odbiór tego przekazu i reakcję rodzica, która warunkuje porozumienie.
Cel kursu:
Celem kursu jest zapoznanie uczestników ze specyfiką komunikacji międzyludzkiej (społecznej), cechami komunikat, elementami procesu komunikowania się, błędami i barierami występującymi w procesie komunikowania się. Szczegółowo zostaną omówione typy postaw rodzicielskich oraz ich wpływ na osobowość dziecka, sposób zachowania w grupie społecznej, jak również wzajemny wpływ postawy opiekunów i rodziców kształtujący porozumienie między nimi.
Program kursu:
- istota procesu komunikowania się
- elementy procesu komunikowania się
- komunikacja interpersonalna-bezpośrednia
- komunikowanie werbalne i niewerbalne
- komunikowanie informacyjne (warunkujące porozumienie)
- komunikowanie perswazyjne (wpływające na odbiorcę)
- zakłócenia w procesie komunikacji
- typy postaw rodzicielskich
- komunikat a postawa rodzicielska
- spostrzeganie funkcjonowania własnego dziecka oraz jego wpływy na porozumienie
- praktyczne wskazówki w dążeniu do porozumienia rodzic-opiekun
Adresaci: osoby bezpośrednio współpracujące z dziećmi w żłobkach, przedszkolach, klubach dziecięcych, szkołach, świetlicach; wychowawcy, którzy w codziennej pracy komunikują się z rodzicami swoich podopiecznych; nauczyciele, psycholodzy, studenci psychologii, pedagodzy oraz wszyscy zainteresowani tematyką komunikacji między wychowawcą a rodzicem.
Metoda kształcenia:
Nauczanie odbywa się za pośrednictwem sieci Internet. Szkolenie realizowane jest indywidualnie w modelu asynchronicznym. Oznacza to, że naukę można rozpocząć
w dowolnym momencie i pracować w dogodnym dla siebie czasie. Nad szkoleniem czuwa nauczyciel, który motywuje uczestnika szkolenia poprzez ocenianie jego prac oraz odpowiada na jego pytania. Uczestnik szkolenia, podobnie jak w tradycyjnych formach kształcenia, może wykorzystać kontakt z nauczycielem zadając mu pytania, prosząc o wyjaśnienia, itp.
Szkolenie kończy się uzyskaniem dwóch zaświadczeń:
- Doskonalenia zawodowego nauczycieli
- Nabycia umiejętności wykorzystania technologii informacyjnej w pracy nauczyciela
Forma zaliczenia:zadania praktyczne
Liczba godzin szkolenia odpowiada: 25 godzinom realizowanym w sposób tradycyjny
Najkrótszy możliwy termin ukończenia szkolenia: 7 dni
Maksymalny termin ukończenia szkolenia: 30 dni
Prowadzący: mgr Małgorzata Jabłońska-Trautman
Psycholog, psychoterapueta. Ukończyła podyplomowy 4 letni kurs psychoterapii w Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Jest członkiem Sekcji Naukowej Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.
WZÓR ZAŚWIADCZENIA - pokaż
CENA: 120 zł