Kursy

Nasze kursy przez Internet

Wykładowca: mgr Małgorzata Jabłońska-Trautman

Informacje ogólne:

Poprawna komunikacja opiekuna z rodzicem dziecka jest złożona, zależna od wielu aspektów formalnych, strukturalnych, psychologicznych. Na poprawna komunikację oraz porozumienie między wychowawcami a rodzicami wpływa sam rodzaj przekazu informacji, postawa nadawcy, spostrzeganie odbiorcy, waga przedmiotu komunikacji, jak również zmienne środowiskowe. Kurs pogłębia wiedzę z zakresu przekazywania ważnych dla rodzica informacji o dziecku oraz zmiennych warunkujących odbiór tego przekazu i reakcję rodzica, która warunkuje porozumienie.

Cel kursu:

Celem kursu jest zapoznanie uczestników ze specyfiką komunikacji międzyludzkiej (społecznej), cechami komunikat, elementami procesu komunikowania się, błędami i barierami występującymi w procesie komunikowania się. Szczegółowo zostaną omówione typy postaw rodzicielskich oraz ich wpływ na osobowość dziecka, sposób zachowania w grupie społecznej, jak również wzajemny wpływ postawy opiekunów i rodziców kształtujący porozumienie między nimi.

Program kursu:

  • istota procesu komunikowania się
  • elementy procesu komunikowania się
  • komunikacja interpersonalna-bezpośrednia
  • komunikowanie werbalne i niewerbalne
  • komunikowanie informacyjne (warunkujące porozumienie)
  • komunikowanie perswazyjne (wpływające na odbiorcę)
  • zakłócenia w procesie komunikacji
  • typy postaw rodzicielskich
  • komunikat a postawa rodzicielska
  • spostrzeganie funkcjonowania własnego dziecka oraz jego wpływy na porozumienie
  • praktyczne wskazówki w dążeniu do porozumienia rodzic-opiekun


Adresaci: osoby bezpośrednio współpracujące z dziećmi w żłobkach, przedszkolach, klubach dziecięcych, szkołach, świetlicach; wychowawcy, którzy w codziennej pracy komunikują się z rodzicami swoich podopiecznych; nauczyciele, psycholodzy, studenci psychologii, pedagodzy oraz wszyscy zainteresowani tematyką komunikacji między wychowawcą a rodzicem.

Metoda kształcenia:

Nauczanie odbywa się za pośrednictwem sieci Internet. Szkolenie realizowane jest indywidualnie w modelu asynchronicznym. Oznacza to, że naukę można rozpocząć
w dowolnym momencie i pracować w dogodnym dla siebie czasie. Nad szkoleniem czuwa nauczyciel, który motywuje uczestnika szkolenia poprzez ocenianie jego prac oraz odpowiada na jego pytania. Uczestnik szkolenia, podobnie jak w tradycyjnych formach kształcenia, może wykorzystać kontakt z nauczycielem zadając mu pytania, prosząc o wyjaśnienia, itp.

Szkolenie kończy się uzyskaniem dwóch zaświadczeń:

  • Doskonalenia zawodowego nauczycieli
  • Nabycia umiejętności wykorzystania technologii informacyjnej w pracy nauczyciela

 

Forma zaliczenia:zadania praktyczne

Liczba godzin szkolenia odpowiada: 25 godzinom realizowanym w sposób tradycyjny

Najkrótszy możliwy termin ukończenia szkolenia: 7 dni

Maksymalny termin ukończenia szkolenia: 30 dni

 

Prowadzący: mgr Małgorzata Jabłońska-Trautman

Psycholog, psychoterapueta. Ukończyła podyplomowy 4 letni kurs psychoterapii w Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Jest członkiem Sekcji Naukowej Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.

WZÓR ZAŚWIADCZENIA - pokaż

CENA: 120 zł

ZAPISZ SIĘ

Kontakt

  • Zamojska 47
    20-102 Lublin
  • 81 441 33 11
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.